Verslag Open Tuinen Dag 30 mei 2026

10 tuinleden hadden zich opgegeven voor de 3e Open Tuinen Dag op 30 mei 2026. Het was prachtig weer en iedereen had er veel zin in. In het Trefpunt werd een kopje koffie gedronken met een lekker stukje boterkoek door Marja Swinkels gebakken. Na een inspirerend praatje van Rob ging de groep naar de tuin van Wil en Theo Bout. Na een kwartier de volgende en dat ging zo door. Achtereenvolgens de tuin van Kitty Lobker, Marjan Zwart, Marionne Kruuk, Diny Stijnman, die een lekker citroendrankje in de aanbieding had. Bij de familie Onderwater werd een tussenpauze gehouden met drankjes en lekkere hapjes. Vervolgens was Peter Balledux zijn tuin een bezoek waard, gevolgd door Mieke Goor, Marijke van der Nol, Marja Swinkels en de dag werd afgesloten in de tuin van Rob. Daar kregen enkele tuinleden nog een zonnebloem om mee te doen aan de wedstrijd “Wie de hoogste zonnebloem kweekt” en alle leden kregen van de organisatie bestaande uit Sandra de Roosz en Rob Nihot een pompoenplantje om deel te nemen aan “Wie kweekt de grootste pompoen”. Daarna zocht iedereen zijn of haar eigen tuin op met het gevoel van “Het was een leuke, gezellige, leerzame Open Tuinen Dag 2026 met prachtige tuinen.”

Namens de organisatie Sandra de Roosz en Rob Nihot

Iedereen bedankt om deze ochtend een succes te maken !! Hieronder al vast een selectie van opgestuurde foto’s via Whatsapp en E-mail.